Nyheter
Äntligen har diesellok Qvasthilda kommit igång igen efter flera års avställning. Vi tackar Johnny för den insatsen. ... Visa merVisa mindre

- Likes: 105
- Shares: 1
- Comments: 2
Envisa, duktiga Johnny! Tack! Nödvändigt inför trafiksäsongen. (sidospår, onödigt vetande, Scanias första bilar 1903 hade Kämpermotorer).
Hur är konditionen på Kämpermotorn, topplocken verkar vara en sjuka på motortypen.
Ett säkert vårtecken: Slipersbyten! ... Visa merVisa mindre

Arbetsdag vid RLJ. Johnny jobbade vidare med loket Qvasthilda och ett gäng arbetade vid Järnvägsmuseum i Linköping. ... Visa merVisa mindre


Vad gjorde ni vid museet i Linköping?
Arbetsdag i Lakvik. Lastning av 891-hjulaxlar för transport till bättre behövande. ... Visa merVisa mindre

891 mm-axlar som vi räddade vid sågen i Åtvidaberg. Bytesobjekt vi kan hjälpa andra banor med. Några axlar kan kortas så de passar RLJs 600 -mm-bana till trallor...
Nu är vägövergången vid Risten fixad! ... Visa merVisa mindre

Bra jobbat RLJ-kamrater 👍
Slutbesiktning efter saneringen vid Risten idag. Svårt när allt var snötäckt och fruset, uppföljning får ske i vår. ... Visa merVisa mindre

Hm…, noterar att den jubilérande Jultomten saknar sin luva🎅
Johnny i färd med renoveringen av Nybyloket ... Visa merVisa mindre

Hur mycket återstår att laga? Helst två diesellok behövs ju i sommartrafiken.
Photos from Lennart Jönsson's post ... Visa merVisa mindre




Nu har jag lämnat in mina broderier till
Åtvidabergs Konstförenings adventsutställning.
Du är hjärtligt välkommen
Nästa helg i Åtvid. Lena
... Visa merVisa mindre


This content isn't available right now ... Visa merVisa mindre