Nyheter
Det regnar i Lakvik just nu, kanske inte så inbjudande för ett besök. Men nu kan vi använda vårt ånglok, vilket gör resan intressantare. Och så är förstås vårt café öppet och erbjuder på hembakat bröd. ... Visa merVisa mindre

- Likes: 97
- Shares: 8
- Comments: 2
2 CommentsKommentera på Facebook
Trevligt även med dieselloket som dragare 🙂
Nu har Stationshuset vid Risten fått en ny dörr ... Visa merVisa mindre

3 CommentsKommentera på Facebook
Well done
Trevligt!
Så fin!
Äntligen har diesellok Qvasthilda kommit igång igen efter flera års avställning. Vi tackar Johnny för den insatsen. ... Visa merVisa mindre

3 CommentsKommentera på Facebook
Envisa, duktiga Johnny! Tack! Nödvändigt inför trafiksäsongen. (sidospår, onödigt vetande, Scanias första bilar 1903 hade Kämpermotorer).
Hur är konditionen på Kämpermotorn, topplocken verkar vara en sjuka på motortypen.
Inga symptom på att något skulle vara på g med toppen. Och det hoppas jag det fortsätter med att låta bli .
Ett säkert vårtecken: Slipersbyten! ... Visa merVisa mindre

0 CommentsKommentera på Facebook
Arbetsdag vid RLJ. Johnny jobbade vidare med loket Qvasthilda och ett gäng arbetade vid Järnvägsmuseum i Linköping. ... Visa merVisa mindre


1 CommentKommentera på Facebook
Vad gjorde ni vid museet i Linköping?
Arbetsdag i Lakvik. Lastning av 891-hjulaxlar för transport till bättre behövande. ... Visa merVisa mindre

1 CommentKommentera på Facebook
891 mm-axlar som vi räddade vid sågen i Åtvidaberg. Bytesobjekt vi kan hjälpa andra banor med. Några axlar kan kortas så de passar RLJs 600 -mm-bana till trallor...
Nu är vägövergången vid Risten fixad! ... Visa merVisa mindre

1 CommentKommentera på Facebook
Bra jobbat RLJ-kamrater 👍
Slutbesiktning efter saneringen vid Risten idag. Svårt när allt var snötäckt och fruset, uppföljning får ske i vår. ... Visa merVisa mindre

1 CommentKommentera på Facebook
Hm…, noterar att den jubilérande Jultomten saknar sin luva🎅
Johnny i färd med renoveringen av Nybyloket ... Visa merVisa mindre

1 CommentKommentera på Facebook
Hur mycket återstår att laga? Helst två diesellok behövs ju i sommartrafiken.
Photos from Lennart Jönsson's post ... Visa merVisa mindre




0 CommentsKommentera på Facebook